Alimente pentru a te simti ” zen”

Adesea, starea psihica este influenta de alimentatie. Chiar daca stresul zilnic afecteaza psihicul – alimentatia, sportul si odihna elimina hormonii de stres si diminueaza efectele acestuia. Alimentele energizante  care contin multi-antioxidanti sunt cele care elimina stresul si ne confera o stare de bine.

1. Vanilia:

Vanilia este considerata ca fiind  unul din cele mai bune tonice cerebrale, alaturi de ginseng si cafeina. Aceasta  stimuleaza in special  functiile creierului legate de memorare si atentie. De asemenea, vanilia este considerata si un bun afrodiziac, sporind tonusul organelor genitale. Vanilia binedispune prin stimularea functiilor cerebrale, dar si prin cresterea tonusului organelor, a sistemului cardiovascular si respirator.

2. Ginsengul:

Ginsengul este cunoscut de mii de ani pentru efectele sale de purificare, intinerire si intensificare a functiilor cerebale. Ginsengul creste circulatia cerebrala,  de aceea se impune atentie pentru cei cu  fragilitate vasculara marita, sporind astfel fluxul de sange la nivel celebral si amplificand nivelul de nutrienti si oxigen la nivelul tesaturilor nervoase centrale. Ginsengul creste imunitatea, previne cancerul, creste libidoul, fertilitatea, intensifica sexualitatea si are efecte de intinerire.

3. Cafeina:

Cafeina se gaseste in alimente precum cacao si produse care contin cacao, ceai verde, ceai negru, ceai rosu, cafea. Aceasta prezinta efecte tonice, binedispune, de  aceea cei care beau cafea ” ii simt lipsa” in diminetile in care aceasta lipseste.

4. Cerealele:

Cerealele contin glucide de buna calitate care se absorb lent, mentinand astfel glicemia timp de cateva ore de la ingestie. Acestea au rol de a binedispune, de a regla secretia pancreatica de insulina, de a detoxifica intestinul gros si de asemenea sunt puternice stimulente cerebrale atat prin continutul de glucoza, cat si prin bogatia in vitamine din complexul B, vitamine implicate in procesele nervoase, dar si in combaterea  unor tipuri de anemie.

5. Fructele:

Fructele contin multe vitamine si antioxidanti, ajutand la mentinerea sanatatii organismului, dar si la stimularea tonusului intelectual si muscular. De asemenea, sunt utile in disfunctiile sexuale si elimina sresul, fiind implicate in procesele  neuropsihice  care ne dau starea de bine.

6. Legumele:

Legumele sunt bogate in vitamine, antioxidanti, dar mai ales in minerale, fiind esentiale pentru buna functionare a organismului. Ele ajuta la mentinerea tonusului cerebral, sporesc buna dispozitie si  sunt puternic energizante.

7. Germenii si semintele:

Semintele contin substante speciale, mai ales daca sunt sonsumate sub forma de germeni. Semintele uleioase, precum cele de dovleac, floarea-soarelui, dar si alunele si nucile, contin acizi grasi de buna calitate, fibre, dar si omega 3 si omega 6 si o serie de substante active, foarte utile in special sanatatii creierului si ficatului. Pentru ca au insa o structura foarte complexa, trebuie consumate in cantitati mici.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s