Asa ceva?

Ma uit cu stupoare inapoi, la cat de repede trece timpul. Chiar daca am doar 21 de ani, uneori am impresia ca am trait o vesnicie pe pamantul asta. Si in ciuda acestui lucru, realizez ca mai am atat de multe de vazut, de invatat si atat de multi pasi de parcurs. Eram copil si pe vremea aia mi se parea ca timpul are o alta dimensiune.  Uneori mi se parea ca 24 de ore trec infernal de greu, aveam timp pentru toate, dar de la o vreme constat ca toate aceste lucruri s-au schimbat. 24 de ore nu-mi ajung pentru a face tot ce-mi doresc. Incerc sa iau cat mai mult de la acesti ani, pentru ca deja simt ca ma apropii cu pasi repezi spre o viata pe care nu o vreau, spre niste ani  pe care inca nu sunt pregatita sa-i infrunt, dar trebuie, pentru ca asa este firesc, pentru ca asta este cursul vietii pana la urma.

Cum sarbatorile le-am petrecut in sanul familiei, am plecat de acolo si cu amintiri frumoase, dar si cu cateva semne de intrebare. Nu stiu de ce, dar toata lumea a simtit nevoia sa ma intrebe un lucru esential, esential pentru ei, ca pentru mine in momentul de fata n-are nicio importanta.  Ma asteptam  ca majoritatea intrebarilor sa fie: cum merge facultatea?, cum e cu licenta?, cum merge cu munca?, ce mai faci? esti bine? Dar nu dom-le, ei au fost mai preocupati sa am intrebe daca am vreun prieten si cand am de gand sa ma marit? Cica sa-i anunt din timp, sa nu-i iau pe nepregatite.

Asa ceva?  Am ramas mirata de setul asta de intrebari idioate. De zici ca am 80 de ani si mor maine nemaritata. Ce dracu`? S-a tampit chiar toata lumea? Pe foametea asta, ca in fiecare zi e din ce in ce mai greu, numai casatorita nu ma vad. Si cu vreun copil in brate eventual -ala-i bonus!

Nu stiu cum gandesc altii si ce parere au despre aspectul asta, dar eu, in primul rand vreau sa ma vad realizata pe plan profesional. Sa nu fiu nevoita niciodata sa-i cer sotului bani de tampoane lunar pentru ca eu nu-mi permit. Nu stiu, am alte prioritati, alte conceptii legate de treaba asta. Nu mai e pe vremea cand era bunica fata mare, cand fetele se maritau la 18-19 ani si la 21 deja aveau primul copil. Erau alte vremuri atunci, alte mentalitati, alte obiceiuri si lumea parca avea alte prioritati. Si pana la urma, daca stau bine si ma gandesc, daca va fi ca intr-o zi sa apara vreun Fat – Frumos ( ceea ce-i putin probabil, pentru ca in ultima perioada am descoperit ca Fat- Frumos, e de fapt un porc jegos imbracat in haine imparatesti) la orizont, nu vad de ce m-as lega de el atat de repede. Nu cred ca un inel si un petic de hartie ajuta cu ceva, in schimb, iti poate intoarce viata la 180 de grade. Am mai auzit de cazuri in care, nici nu se uscase bine cerneala, ca deja nevasta avea machiaj natural. Si pentru ce? Pentru ce sa ma complic? Pentru ce sa ma leg la cap fara sa ma doara? Cand pot sa stau bine-merci in banca mea, sa-mi vad de ale mele si daca nu-mi convine ceva sa-mi iau bagajelul sa plec fara sa ma mai uit in urma. Fara sa ma gandesc ca am facut un juramant, fara sa-mi crape obrazul de rusine ca vorbeste lumea si fara sa ma gandesc la viitorul copilului.

4 gânduri despre “Asa ceva?

  1. Din nou bine ai revenit. In ce priveste casatoria, stai linistita ca o sa dea peste tine cand te astepti mai putin (nici eu n-am crezut, asa ca nu astept sa ma crezi). Pe cand aveam vreo 16 anisori, bunica mea ma intreba „Dar tu cand aduci o fata sa o cunoastem si noi, nu ai o prietena ca si colegii tai?” eu raspundeam cu ochii in lacrimi de ciuda „Cum naiba sa am o prietena cand trebuie sa fiu in casa la 7 seara? Crezi ca pot sa ies cu o fata cand daca intarzii mai mult pe afara ma cautati toti ca disperatii?!?”. Pana la urma am avut si prietena, ba chiar mai multe, si chiar m-am casatorit. Asa ca nu-ti mai bate capul si bucura-te de cei 21 de anisori 🙂

Lasă un răspuns

