5 alimente de iarna care-ti fortifica imunitatea

Iarna mecanismele de aparare in fata infectiilor scad din cauza frigului, umiditatii, diferentei dintre temperaturile din incaperi si cele de afara etc.

Usturoiul

Usturoiul 

Garlic

Potrivit Kudika, imunitatea tinde sa scada, de aceea in sezonul rece trebuie acordata o atentie mai mare capacitatii de aparare a organismului. Cele mai frecvente patologii in acest sezon sunt: rinitele, faringitele, amigdalitele, alte infectii respiratorii, infectiile urinare, dar si patologii legate de bolile reumatice sau accidentele de iarna (fracturi, luxatii etc.). 

Usturoiul este bogat in vitamine si minerale, dar si in substante active cu rol analgetic, chiar anesteziant, detoxifiant, antibacterian si antiinflamator, dar si substante reglatoare ale tensiunii arteriale si ale insulinei. Usturoiul omoara microbii, creste imunitatea si rezistenta organismului in fata infectiilor, scade inflamatiile si reduce durerile.

Ceapa

Ceapa 

harvested onions

Ceapa prezinta proprietati curative cunoscute de mii de ani. Ca si usturoiul, ceapa previne cancerul, acest beneficiu fiind decelat chiar prin studii medicale de specialitate. Ceapa intensifica regenerarea organismului, prezinta proprietati antimicrobiene, antiinflamatoare, analgetice, desfunda nasul si previne infectiile respiratorii. Pentru ca ceapa creeaza si somnolenta, este indicat sa o consumati in a doua jumatate a zilei.

Fructele

Fructele 

Fruit Market / Vietnam, Saigon

In sezonul rece fructele sunt mai rare, insa indicate sunt citricele si merele care se gasesc din belsug si care au un continut ridicat de vitamine si minerale, in special antiodidanti si vitamina C. Pentru a preveni racelile si a mentine tonusul imunitatii este recomandat sa consumati cel putin trei fructe pe zi.

Ceaiurile

Ceaiurile 

hot tea 1

Ceaiurile fierbinti (dar nu foarte fierbinti, ci suficient de calde incat temperatura acestora sa fie tolerata cu usurinta, caci altfel riscati leziune la nivelul cavitatii bucale – leziuni care, conform specialistilor, prezinta in timp risc pentru cancerul oral) ar trebui sa fie indispensabile in sezonul rece. 

Mecanismele de termolegrale ale organismului sunt intotdeauna suprasolicitate la temperaturile prea mari (ca vara) sau prea mici, astfel ca este bine sa compensam si sa ne ajutam organismul sa isi mentina mai usor temperatura. Ideea dusurilor fierbinti vara, versus a celor caldute iarna este doar un mit, fiindca in acest fel organismul este si mai “chinuit” in incercarea de a-si mentine temperatura constanta. Este bine ca iarna sa consumam alimente calde si ceaiuri fierbinti, sa facem bai fierbinti, iar vara dusuri reci si mancaruri reci (dar nu de la frigider). Ceaiurile indicate in sezonul rece sunt cele de fructe de padure, macese, musetel, sunatoare, rostopasca, lamaie, echinaceea – aceste ceaiuri stimuland imunitatea.

Muraturile

Muraturile 

Refrigerator Pickles

Muraturile sunt bogate in vitamine si minerale, continand legumele sanatoase, dar totodata contin o serie de fermenti si vitamina C – astfel muraturile “tin” bolile departe. Pentru ca in sezonul rece se gasesc din belsug, nu ezitati sa consumati zilnic muraturi, eventual facute in casa si fara conservanti! 

Anunțuri

Un gând despre “5 alimente de iarna care-ti fortifica imunitatea

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s