Zile de Craciun

Pentru ca am prezentat in post-ul anterior cateva modele de brazi care sunt ” in top” anul acesta si pentru ca nu sunt de acord cu mai nimic din ce am gasit pe net si nici cu parerea designerilor, m-am gandit sa fac un post despre felul in care vad eu zilele de Craciun.

In primul rand, pentru mine Craciunul inseamna zapada, enorm de multa zapada. Si pentru ca m-am nascut si am copilarit intr-o zona de munte, de mica am fost incantata de privelistea minunata pe care ti-o ofera pamantul imbracat in alb. Tinuturile imbracate in alb complet, milioanele de luminite multicolore impanzite la tot pasul si fumul viclean si grabit ce iese pe hornurile caselor. Exact ca si in pastelul lui Alecsandri: ” Ziua ninge, noaptea ninge, dimineata ninge iara/ Ca o zale argintie se imbraca mandra tara”. ” Tot e alb, pe camp, pe dealuri, imprejur, in departare… Si pe-ntinderea pustie, fara urme, fara drum/ Se vad satele pierdute sub clabucii albi de fum.”

In al doilea rand, pentru mine Craciunul inseamna cat mai multi colindatori care-mi taraie la usa, datini, obiceiuri si bineinteles mancarea traditionala. Sunt de parere ca in aceste zile nu trebuie sa lipseasca de pe masa nici unui roman sarmalele si racitura.

Alt aspect care imi da fiori in zilele de Craciun sunt bucuria vizitelor, acea senzatie de necomparat atunci cand ai ocazia sa stai la masa cu persoanele dragi, cu persoanele pe care le iubesti cel mai mult. Jocurile in zapada, oamenii de zapada construiti cu atat truda, dar cu o bucurie imensa, cadourile si bineinteles nelipsitul Mos Craciun. Chiar daca Mos Craciun nu exista, vreau sa cred ca el inca face parte din sarbatoarea Craciunului si ca este un element foarte important. Daca stiu sigur ca la mine nu va mai aparea sub chip de batranel cu sacul plin de jucarii in schimbul catorva poezii si cantecele, macar pot eu sa le ofer aceasta bucurie altor copii. Este o satisfactie imensa sa vezi zambetul de pe chipul celor mici si emotia nestapanita a acestora atunci cand la usa le bate ” Mos Craciun”.

Si cel mai important aspect este bineinteles bradul de Craciun. Nu suport sa am in casa plastic, brazi artificiali. Si cu atat mai putin imi doresc ca acestia sa fie albastrii, rosii, albi, etc. Pentru mine bradul trebuie sa fie obligatoriu natural, bogat si verde. Cea mai mare placere mi-o ofera noapte de Ajun atunci cand ne strangem toti sa impodobim bradul. Este o senzatie de infinita liniste, greu de descris in cuvinte. Pe langa bradul natural care obligatoriu trebuie sa-mi tina companie in zilele de sarbatoare, impanzesc fiecare camera cu crengute de brad. Ador mirosul lor si incerc sa fiu invaluita de acest parfum cat mai mult posibil.

Lasă un răspuns

