Ce este iubirea?

Iubirea! Ce este iubirea? Cine poate sa-mi raspunda sau cine stie exact cum sa o defineasca? Si mai ales, de cate feluri este ea?

Au fost momente cand chiar am crezut ca iubesc. Potrivit unor definitii idioate, a parerii unora sau pur si simplu, naivitatea mea isi spunea cuvantul.Cand incetezi sa mai iubesti? Si care sunt factorii care evidentiaza acest lucru? Se spune ca de la iubire pana la ura nu este decat un singur pas. Acum, daca iubesti pe cineva, oricat de mult rau ti-ar face acea persoana, de ce ajungi pana la urma s-o urasti si sa-ti doresti razbunarea? Si aici mai e o vorba: cum ca razbunarea e arma prostului si ca Dumnezeu e sus si le vede pe toate. Dar eu merg pe principiul ca pana la Dumnezeu te mananca sfintii.

Dar sa revenim la iubire…cand iti dai seama ca esti indragostit? Fluturi in stomac, emotia reinatlnirii, bucuria din suflet la auzlui vocii lui? Hmmm…daca stau bine sa ma gandesc, de astfel de trairi am avut parte cu diferite persoane si nu neaparat raportate la el, un anume EL. Deci, cum stii? Cum  poti sa-ti dai seama ca persoana de langa tine este sufletul tau pereche? Ok! Va intelegeti bine, sunteti pe aceiasi lungime de unda in multe privinte, va completati perfect, dar oare nu a fost la fel si cu un alt EL din trecut?

Fiecare e diferit si special in felul sau, dar la inceput toti sunt la fel, absolut toti. Difera doar ca inaltime, culori, forme, in schimb, nu e nicio deosebire. Totul este frumos, absolut minunat, dar doar la inceput. Deja dupa ce trece perioada de acomodare, de cunoastere, de impresionare si alte mizerii, se duce dracu` totul. Te trezesti peste noapte ca persoana de langa tine, nu mai este cea care a fost candva, nu mai este acel om pe care-l iubesti si cu care te-ai obisnuit si constati cu disperare ca s-a schimbat foarte mult, aproape ca nici nu-l mai recunosti. De fapt, el nu s-a schimbat. Asa a fost dintotdeauna, dar dupa ce s-a vazut cu sacii in caruta, incepe sa-si dea arama pe fata. Si atunci tu stai si te gandesti, invarti problema pe toate partile, te invinovatesti si incerci sa-ti dai seama unde dracu ai gresit si cu ce de s-a ajuns in punctul acesta al relatiei.

De fapt, n-ai gresit cu nimic. Ai doar un idiot la usa cu care-ti pierzi timpul de  pomana. Dupa ce realizezi lucrul asta, dupa mult timp de altfel, pentru ca primul impuls este sa negi ceea ce este mai mult decat evident, intervine o alta problema: nu te poti desparti. Intervine obisnuinta, siguranta, increderea intr-o oarecare masura si totul devine insuportabil de greu. Te gandesti, te macini, te invarti de pe o parte pe alta si iti vine sa urlii in fata neputintei de a pune punct. Si uite asa trec anii si te trezesti ca n-ai realizat nimic din ce ti-ai dorit pentru ca persoana de langa tine te-a tras mai mult in jos, decat sa te faca sa infloresti pe scara vietii. Dar atunci va fi deja prea tarziu.

Am spus ” te iubesc” de atat de multe ori si in atat de multe circumstante, incat, privind inapoi imi vine sa raspund la o intrebare: oare chiar am iubit? Nu cunosc raspunsul…

Dar stiu sa raspund la altceva: cuvinte mai mincinoase, inselatoare si mai prefacute ca acestea doua, nu exista. Mi se face mila cand le aud, mi-e scarba de aceste cuvinte, pentru ca ele ar trebui sa fie rezultatul dragostei si nu a obisnuintei, a fricii de singuratate si din teama de a  o lua de la inceput.

Mi-a fost dat sa le aud din nou zilele trecute si nu au reusit decat sa-mi provoace un fior imens, pentru ca stiu ca nimic nu e ceea ce pare si ca in spatele lor se ascund ganduri de care mi-e teama…

2 gânduri despre “Ce este iubirea?

Lasă un răspuns

