Imbatranesc

Peste cateva zile, mai exact peste 10 zile, voi face frumoasa varsta de 21 de ani!

Hmmm, am ajuns sa numar zilele, fiecare clipa pana in acel moment. Ce a mai trecut timpul! Nu-mi vine sa cred, nici macar n-am avut timp sa realizez cand si cum se intampla toate. Si uite ca…a sosit momentul…

De mica, aveam impresia ca atunci cand implinesti 16, 18 sau 20 de ani trebuie sa faci ceva special. Credeam ca aceste zile iti schimba cu ceva existenta. Dar cu timpul mi-am dat seama ca aceste zile nu-ti schimba cu nimic existenta, ci poate doar gandirea. Parca incepi sa vezi lucrurile altfel. Mai cresti la minte, ca sa zicem. Eram copil si cand priveam la fetele mai mari decat mine, parca aveam impresia ca timpul sta in loc, mi se parea ca trebuie sa treaca o vesnicie pana sa ajung si eu ca ele. Priveam fetele de 16 ani, deja incepuse sa mearga in cluburi, sa aiba prieteni, iar eu ramaneam la stadiul de papusi si sotroane. Mai tarziu le priveam pe cele de 18 ani, erau majore, cu permis, programul de intrat in casa li se marise. Apoi la cele de 20, deja intrare la facultate, aveau libertate maxima. De fiecare data cand veneau momentele astea, in sinea mea imi spuneam: lasa, mai e putin!

Si, cum au venit la fel de repede au trecut toate. Nici n-am simtit cand a trecut timpul, cand au trecut acesti ani. Imi amintesc ca la 16 ani vroiam petrecere, ai mei nu au fost de acord. In consecinta, am fost la pregatire si pe urma am plans toata seara, suparata fiind, ca totusi era ziua mea si nu se intampla nimic special. Doar cateva persoane au fost ce s-au obosit sa-mi spuna si mie macar ” la multi ani”. Apoi, se apropia majoratul. Ooo, daaa!  Chiar vroiam sa fie ceva special. Dar bineinteles, ca nici de data aceasta nu avea sa fie.  Parintii mei au fost patiti cu majoratul fratelui meu, cand de la o frumoasa petrecere a ajuns in spital, asa ca m-au pus sa aleg intre permis si petrecere, in speranta ca voi alege permisul. Daca ar fi fost dupa mine le-as fi ales pe amandoua, dar asa…am ales petrecerea. Dar din pacate nu a fost nici pe departe asa cum mi-am dorit-o. Anii au trecut si cu pasi grabiti se anunta schimbarea prefixului. La fel, mi-am dorit ceva special, dar s-a sfarsit printr-o mare dezamagire si o mare bataie de cap.

Cand privesc inapoi, la aceste vremuri imi dau seama ca am irosit nervi si bani de pomana. Nici una din aniversari nu a fost asa cum mi-am dorit. Si nici acei ani nu au fost asa cum m-as fi asteptat. La 16 ani aveam si eu voie in club o data la 3-4 luni sau cand erau sarbatori. La 18 ani mi se marise si mie programul cu 2 ore. Si da, am fost pusa in situatia de a veni prea tarziu acasa si a sta pe langa usa, pentru ca scumpii mei parinti au avut grija sa schimbe iala la usa. Iar la 20 de ani e mult mai greu. Pentru ca nu mai e mamica si taticul langa mine sa-mi puna totul pe tava. A trebuit sa ma invat singura sa-mi fac de mancare, sa fac curatenie si tot ce tine de casa si sa-mi port de grija.

Acum, cand ma gandesc ca se apropie ziua mea, n-am nici cea mai vaga idee ce si cum sa fac. Un lucru stiu sigur: voi fi la serviciu in acea zi, dar pe urma? Nu mai vreau mese festive, cu invitati ce vin si numara feliile de salam din farfurie si sticlele de bautura cumparate. O cinste in oras mi se pare prea seaca si plictisitoare. O seara in club ma oboseste, pentru ca a doua zi va trebui sa merg la serviciu, iar posibilitatea unei mini-vacante iese din discutie pentru ca nu-mi permite nici timpul, nici bugetul.

Ce sa fac, ce sa fac? Daca aveti vreo idee, astept propunerile voastre. Poate pana atunci gasesc si eu ceva interesant sa fac, sa simt si eu ca mai imbatranesc cu un an…

Lasă un răspuns

