Tinerete fara batranete – mentala

Oricine renunta sa invete este batran, chiar daca are 20 sau 80 de ani. Oricine continua sa invete ramane tanar. Cel mai important lucru in viata este sa-ti pastrezi propria minte tanara.
– Henry Ford

Creierul are nevoie, ca si restul corpului de exercitii regulate de mentinere a unui tonus corespunzator.

Cu trecerea timpului este indicat sa ne supunem creierul unui permanent proces de energizare prin intermediul antrenamentelor verbale, vizuale, jocuri logice, calcule aritmetice mentale, invatarea unei limbi straine si nu numai.

Iata cateva tipsuri pentru mentinerea tonusului mental la un nivel inalt:

1.Hidratarea corespunzatoare: deoarece creierul contine in proportie de 80% apa

2.Folosirea creierului cu preponderenta dimineata, atunci cand este cel mai activ

3.Alimente medicament pentru buna functionare a creierului:
·Ciocolata – contine cofeina ce stimuleaza memoria
·Fructe: mere, cirese, caise, coacaze, ananas, curmale, stafide, banane, citrice, avocado.
·Legume: spanac, fasole, morcovi, soia, cereale, fasole, porumb, cartofi, linte, broccoli.
·Untura de peste tip Omega 3.
·Vinul rosu in cantitati moderate.
·Vitamine antioxidante.
·Multivitamine.

4.Fitness-ul mental – invatarea permanenta de lucruri noi, gimnastica mintii prin simple calcule matematice, rebuss, teste, etc.

5.Exercitiile de relaxare pentru combaterea stressului in combinatie cu gimnastica respiratorie adecvata si implicarea in diverse activitati artistice (pictura, scris, invatarea unui instrument muzical)care autoeduca frumosul din fiecare.

6.Practicarea diferitelor tipuri de Yoga: Raja Yoga sau Yoga Regala, pentru ca se stie ca yoghinii descriu mintea ca fiind doar un instrument in slujba constiintei noastre. In mediile de afaceri moderne un dicton de inspiratie yoghina circula in forta in ultimii ani: mintea este un servitor minunat dar un stapan teribil.

7.Evitarea izolarii sociale – care poate duce la imbatranirea prematura a creierului datorita stresului cu care se confrunta individul izolat.

8.Practicarea regulata a unui sport – se stie ca legatura intre sanatatea mintii si exercitiul fizic este puternica prin eliberarea substantelor chimice din creier spre o mai buna functionare a acestuia.

9.Practicarea exercitiilor fizice care implica si tehnici de respiratie speciala, relaxare, coordonare a echilibrului, conservarii energiei gen: Pilates, Tai Chi, QiGong.

Din punct de vedere medical, imbatranirea incepe la 20 de ani, dar efectele sale devin evidente la o varsta medie sau inaintata. Dar un lucru este cert: acest proces poate fi incetinit prin propriul nostru mod de viata si prin continua autodisciplina a mintii, spiritului si trupului.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s