Cum sa scapi de amenda?

Va povesteam intr-un post anterior despre ” interviul vietii”. Dupa cum va spuneam si acolo, surprizele pe ziua aia, dupa interviu, nu se terminasera. Plec de la firma ***** foarte dezamagita, pentru ca eu chiar imi doream un job, dar de preferat sa nu fie videochat si ma indrept spre tramvai. Eram undeva pe langa Unirii, aveam de mers numai 2 statii.

Asa ca, ce sa-mi iau bilet sau d-astea. Oricum, imi cumpar foarte rar si atunci cand am de mers foarte multe statii. Pai de ce sa dau niste bani pe bilet, sau mai rau, sa-mi fac abonament daca conditiile de supravietuire in ratb si tramvai sunt sub orice critica? Si in plus…pe tiganii, boschetarii din tramvaie cine dreaq ii controleaza de bilete?

Asadar, ma urc in tramvai, 37 parca, ma asez frumusel pe un scaun de la usa si ascult muzica. Eram pierduta in spatiu. Cand o mandra doamna se apropie de mine si imi baga ceva in fata. Ma uit…control! Cum dreaq sa ai bafta asta? De fiecare data cand imi cumpar bilet nu ma controleaza nimeni, cum nu am atunci se trezesc toti sa urce in tramvaul/ratb-ul unde sunt eu. Imi scot castile, ma uit la ea si ii zic foarte senin: ” Nu am!”

Tipa atunci incepe: ” Prezentati-mi buletinul!”

Eu: Nu-l am

Controloare: Atunci platiti suprataxa

Eu: Nu am bani

Controloarea: Atunci deschide geanta si scoate buletinul, pentru ca stiu ca-l ai la tine. ( sa mori tu, vezi prin geanta ce am si ce nu am? Ai citit in stele ca am eu buletinul la mine?)

Eu: N-ai voie sa-mi controlezi geanta

Controloarea: Pai nu ti-o controloz, doar ma uit.

Eu: N-ai voie, nici macar sa te uiti. Ca bagi mana la mine in geanta, ca te uiti, e aceiasi chestie. Tot control se numeste. Deci, n-ai voie!

Controloarea: Atunci arata-mi tu de buna voie buletinul

Eu: Nu intelegi ca nu-l am la mine, de unde sa-l scot?

Controloarea: Dovedeste, arata geanta

Si uite asa m-a frecat cu geanta si cu buletinul asta la cap timp de cateva minute. Incepusem sa-mi pierd rabdarea. Cand tipa imi zice foarte senina:” Bine, atunci ai sa mergi cu noi la capat, pentru verificare.” Tin sa precizez ca langa scaunul pe care ma aflam si-a mai facut aparitia o madame si un domn, controlori si ei.

Ma uit la ea si ii zic clar: N-am cum sa merg, ma grabesc sa ajung la facultate, am examen!

Controloarea 2: Pai de ce nu ti-ai luat bilet sau abonament? Stiai ce te asteapta daca urci fara, acuma mergi cu noi.

Eu: Doamna, circul foarte rar cu tramvaiul/ratb. Pentru ce sa-mi fac abonament? S-a intamplat acum sa-l iau, ca am fost la un interviu. Si in plus, nu era casa de bilete la statia respectiva ca mi-as fi cumparat.

Controloarea 2: Ti-ai fi cumparat pe naiba, n-ai avut nici cea mai mica intentie.

Eu: Nu vorbi in numele meu ca n-am zis asta.

In fine, idee e ca am incercat sa-mi pastrez calmul cat de mult s-a putut si sa le vorbesc cat se poate de frumos, explicandu-le ca nu am nici bilet, nici buletin si ca ma grabesc si ca ar face bine sa ma lase dreaq sa plec. Chestia asta mi se intampla foarte rar, dar am supravietui. Nu prea mult ce-i drept. Ajung la Unirii, unde trebuia sa cobor. Ma ridic, sa ies. Cand ce?…Controloarea nr 1, se posteaza foarte frumos in fata mea, tinandu-se cu mana de ambele bare, atat din dreapta cat si din stanga mea, blocandu-ma intre ea si geam. Am ramas :O , ce dreaq face asta? Deja simteam cum mi se ridica sangele si inima incepe sa-mi bata cu putere,de nervi. Tramvaiul s-a umplut, dar pentru mine asta nu era o problema. Ma controlez greu tare la nervi. Asa ca am inceput:

Eu: Femeie, ce faci? Te pui in fata mea?

Controloare: Ti-am zis ca nu te las sa cobori. Mergi cu noi pana la capat, inca vreo 10 statii pentru verificare, daca nu vrei sa-mi prezinti buletinul.

Eu (am ridicat tonul): De unde draeq vrei sa-ti scot buletinul? Esti batuta in cap, nu intelegi ca nu-l am? Mergi cu mine acasa si ti-l dau. Acuma vreau sa cobor, intarzii la facultate din cauza ta.

Controloare: Noi nu facem control la domiciliu. Arata-ne buletinul sa-ti luam datele si pe urma poti sa pleci.

Eu ( deja incepusem sa tremur de nervi): Femeie, te joci cu nervii mei. La tine se propaga mai greu sunetul? Ce nu intelegi ca nu-l am? Chiar esti batuta in cap

Controloare: Si de ce ridici tonul? Cine esti tu de vorbesti asa? Vrei sa primesti aplauze? Ai atras privirile din tot tramvaiul

Eu: Nu draga, voi sa primiti aplauze, pentru ca va faceti meseria. (Si incep sa aplaud) Bravooooo, pentru doamnele controlo, ia uitati ce bine isi fac meseria! Felicitari, sa cereti o marire de salariu pentru asta.

Controloare: Nu fi nesimtita si da o data buletinul ala.

Eu ( mirata): Bai, da` voi ce-ati sarit toti 3 cu gura pe mine? ( si ma uit la tipa care a venit prima data la mine) Nu esti capabila sa-ti faci meseria? Aveai nevoie de intariri? Ce, credeati ca daca va adunati toti 3 in jurul meu ma fac buletin? Esti o incapabila!
Controloare: Arata-mi geanta!

Eu: N-ai voie sa te uiti!

Controloare: Nu stiam treaba asta

Eu: Atunci esti proasta. Cine dreaq te-a angajat pe tine? Hai lasa-ma sa ies, ca stam si ne tiganim aici de 4 statii. Ma plictisesti si vad ca te joci grav cu nervii mei.

Controloare: Nu pleci nicaieri, mergi cu noi pana la capat pentru verificare.

Nu cred ca e necesar sa mai spun ca toata lumea se uita la noi ca la circ si spre surprinderea mea a fost o doamna care mi-a luat apararea si a sarit cu gura la astea: ” Lasati-o doamna sa plece, ce a facut asa grav de ati sarit toti pe ea? Pe tigani cine-i mai controleaza? Lasati-o sa plece!”

Vazand ca am si sustinatori, incerc sa ma eliberez din ” ghearele” mandrelor. Da` ciuciu, nici ca puteam iesi, ma blocase acolo. Si atunci mi-au sarit dracii de-a dreptu`.

Eu: Ce dreaq faci femeie, ma blochezi aici? Lasa-ma sa ies, ma sufoci!

Controloare: Nu te blochez, doar ma tin de bare.

Eu: Ba ma blochezi! ( si dau sa o apuc de o mana sa i-o iau de pe bara sa pot iesi)

Controloare: Ia mana de pe mine

Eu: Pai da-te dreaq din fata mea sa ies. De cand pui tu mana pe mine? Stii foarte bine ca n-ai voie sa ma atingi.

Controloare: Daca nu vrei sa-mi dai buletinul

Eu: Fa da-te draeq de aici! ( Si incerc sa merg, cand mandra ce face? se impinge in mine, opune rezistenta. Oooo, daaaa!)

Eu: Femeie, ce dreaq faci? Te impingi in mine? Pui mana pe mine? Da` de cand iti permiti tu sa faci asta?

Controloare: Si ce tipi asa, cred ca nu vrei sa ma iei si la bataie acuma

Eu: Fa da-te dreaq din fata mea si nu ma mai atinge. Vrei sa-ti bag mana in gat si sa te dau cu capul de toate geamurile pe aici? N-ai voie sa ma atingi! Nu ma fa sa matur tramvaiul cu tine! Da-te in mortii matii si lasa-ma sa ies!

Controloare 2 intervine: Las-o sa iasa, da-i drumul!

Si in momentul ala, se da la o parte pizda sa ma lase sa trec. In timp ce coboran scarile, o aud pe controloarea 2:” Ca ia-ti o caruta!” Nu cred ca vreti sa mai stiti ce a fost la gura mea in momentul ala.

Si uite asa, am iesit din tramvai si mi-am vazut de treaba. Fierbeam de nervi, dar macar am scapat de amenda. Am platit destule anul trecut, m-am invatat minte. Ciudate e, ca am ramas surprinsa de reactia controlorului. El doar statea si privea. Ziceai ca e calator. Nu a zis nimic, nu a schitat nici un gest. Doar muierile astea inmputite, ale dreaq mai sunteti. Incep sa urasc femeile din ce in ce mai mult si sa-mi para rau ca si eu fac parte din categoria ” femei”. Sunteti niste dobitoace, ma mir cum de va mai suportati!

9 gânduri despre “Cum sa scapi de amenda?

  1. foarte bine le-ai facut, si-o merita din plin. Nu-i mai suport, trebuie sa existe si cineva care sa-i puna la punct

  2. Pe bune, am mai dat si peste barbati si am rezolvat-o frumos. Le-am dat lor 10-20 RON si am scapat de amenda, dar femeile sunt niste imputite. Si m-a sictirit grav felul in care mi-au vorbit si cum s-au comportat cu mine.

  3. Ti se pare normal sa ma controleze in geanta si sa ma atinga? N-are voie sa faca asa ceva, asta in cazul in care nu stiai. Doar politia are acest drept. Si amenda era 50 RON pt bilet si inca 100 RON pt buletin. Deci, in total 150 RON

  4. Lool. . .pai mi se pare normal ce a facut controloarea ,trebuia sa ai bilet ,daca nu suporti consecintele.
    Nici nu vreau sa-mi imaginez cum se uita lumea la voi. 😆

    Cam cât era amenda? 🙂

Lasă un răspuns

