Vanzatoarea…tot vanzatoare

Dupa premiza: ” vanzatoarea, tot vanzatoare ramane”, mi-am patit-o si eu odata cu una. Acum cativa ani, eram un copil mic si retardat. Nu ca acum nu as fi, dar acum sunt un copil mai mare si mai putin retardat. 😀

Aveam langa bloc un mic chiosculet, cu diverse. Vanzatoarea, era o ” zana”, pe care bineinteles, ca eu una o ” adoram”. Bai, n-am sa inteleg niciodata treaba asta. Daca te duci la magazin si nu ai 20 de bani nu-ti da nimeni o paine, in schimb cand e vorba de dat rest, niciodata n-au.

Si uite asa, scumpa ” mea” vanzatoare, de fiecare data cand ma duceam la magazin si ramanea sa-mi dea rest ceva maruntis, niciodata nu avea. Mereu imi baga pe gad bomboane, caramele, jeleuri, tot felul de cacaturi din astea. Dar frate, cat sa mai suporti? Pana intr-o zi cand m-au apucat pe mine pandaliile.

Se duce mama la magazin, cumpara diverse cacaturi si trebuia sa-i mai dea rest 50 de bani. Mandra, ce crezi ca face? Ii da mamei 2 bomboane. Alea adunate faceau 10 bani. Vine mama acasa, imi spune povestea fiind foarte mirata de cat de nesimtita putea fi vanzatoarea. Aaaa, da? Pana aici! Adica, da frate, ma vezi pe mine mai mica, ma crezi poate si mai prostuta, da` tu o fraieresti pe mama,  femeie in toata firea? Mi-au sarit totii dracii.

Asa ca…ma duc la magazin. Cumpar eu ceva, avand grija sa ramana  si ceva banuti care se presupune ca ar trebui sa-i primesc ca rest. Si bineinteles, dupa vechiul ei obicei, maimutza se uita dupa bomboane, sa vada ce sa-mi dea. Si in momentul ala incepe discursul:

Eu:  Nu va uitati dupa bomboane ca nu vreau.

Vanzatoarea: ” Nu am sa-ti dau rest”

Eu: Nu ma intereseaza, imi dai rest, nu ti-am cerut bomboane.

Vanzatoarea: ” Tu esti batuta in cap, nu intelegi ca nu am sa-ti dau?”

Eu: Doamna, te rog sa-ti controlezi vocabularul. Am zis ca vreau restul, nu bomboane. Daca vroiam bomboane, va ceream.

Vanzatoarea: ” N-am, ce are daca iti dau bomboane? Tot acolo e.”

Eu ( foarte iritata de acuma): Tu esti surda? Nu intelegi ca nu vreau bomboane? Nu-mi plac, fac carii de la ele. Mie imi dai restul, nu bomboane. Nu mi le baga pe gat daca nu le vreau.

Tin sa mentionez ca proprietarul era vecinul meu de bloc si in momentul respectiv se afla si el in magazin. Sa continuam…

Vanzatoarea ( catre sef): ” Uite si tu, copchila asta e proasta. A venit sa joace tontoroiu aici cu mine.”

Eu (plina de draci): Daca eu sunt proasta pentru ca iti cer banii mei, inseamna ca tu esti o jogodie nesimitita. Nu-ti este rusine sa vorbesti asa? Eu daca veneam la tine fara banii astia nu-mi dadeai ce vroiam sa cumpar, dar cand e vorba de rest, imi bagi pe gat bomboane. Nu ma intereseaza daca ai sau nu. Vreau restul. Imi dai de la tine din portofel, te duci si schimbi la alt magazin, NU MA INTERESEAZA, imi dai restul si punct. Hai, te astept, nu plec de aici fara ei.

Vanzatoarea ( catre sef) : ” Uite mah ce tupeu nesimtit are pe ea copchila asta. Ai sa-i dai de la tine sa o vad plecata de aici ca o iau la palme?”

Seful ( cotrobaindu-se prin buzunare): ” Stai sa vad ce gasesc”

Eu: Stau, nu-i problema.

Vanzatoarea: ” Nesimtito,  te caci pe tine pentru cativa banuti.”

Eu: Da, ma cac pe mine pentru cativa banuti. De ce, vrei sa-l mananci?

Vanzatoarea: ” Hai, hai ca vin la tine.”

Eu: Si ce-mi faci? Ma pupi in cur eventual. Hai, scoate banii aia mai repede.

Seful, in sfarsit a gasit maruntis prin buzunare si imi intinde restul. Ii multumesc lui si dau sa ies cand…

Vanzatoarea: ” Sa nu te mai prind pe aici nesimtito!”

Eu: Sa mori tu? O sa vin de fiecare data cand ai sa fii tu pe tura. Uite asa, din dragoste.

Vanzatoarea: ” Nu ma fa sa vin la tine ca te paruiesc de nu te vezi.”

Eu: Hai marsh!

Si am iesit pe usa, izbind-o cat de tare am putut. Mai e necesar sa va spun ca de atunci de cate ori ma duceam la magazin eu sau cineva din familie intotdeauna ne vorbea politicos si intotdeauna ne dadea restul corect?

Hmmm…unii oameni chiar trebuie pusi la punct uneori, intr-un mod destul de urat, pentru a intelege ca nu ei comanda pe banii tai.

Lasă un răspuns

